Kövess:

szerda, június 17

Alapvető kampány elvek - a Háború művészete I.


A háború művészete
Szun-ce vagyis Ping-fa a Háború Művészete a menedzser-képzésnek is egyik alaptankönyve lett. Az értelmezési lehetőségek azonban nagyon szerteágazóak, pontosan ezért érdemes újból átnézni, átolvasni, hogy ma éppen, hogyan hasznosíthatjuk Szun-ce tanításainak egyes pontjait. A könyv az ütőképes hadsereg és hegemóniát biztosító háború elméletét dolgozza ki, amit az üzleti életben a csapatépítés és a taktikai szintű kommunikáció, a marketing és az időszakos kampányok nyelvére fordíthatunk le.

1. ALAPVETŐ ELVEK


A háború művészete
„Az út: el kell érnünk, hogy a nép ugyanúgy gondolkodjék, mint uralkodója, s így képes legyen vele együtt meghalni, képes legyen vele együtt élni, anélkül, hogy félelmet vagy kétséget ismerne.”

Az egyetértés kialakítása az mindig a hossztávú stratégia, a PR része. Az út, a hosszú távú stratégia kialakítása csakis rendszeres kommunikációval, történetépítéssel érhető el.  Az út vége a meggyőzés, az értékesítés a félelmek és kétségek eltávolítása.

A háború művészete
„Az ég: a homály és a fény, a hideg és a hőség, a napszakok és évszakok.
A föld: a távoli és a közeli, a járhatatlan és a járható, a tágas és a szűk, a halál és az élet.„

A kettőségekben való gondolkodás, az egyre távolabb kerül a mai kor emberétől, nincs egyértelmű jó és rossz, nincsenek pontos bizonyosságok és nyilvánvaló hazugságok. A jelen létállapot sokkal inkább halmazszerű. Egyben találod meg benne, az óriási információs dömping közé rejtve a fényt és a homályt, a hideget és a hőséget. Az égi dolgod, a te transzcendenciád, hogy napról napra és évszakról évszakra fényt vigyél, rávilágíts dolgokra, megértesd másokkal mi az, amit teszel. Mikor valaki fázik, vacog, mert rosszul mennek a dolgai, akkor tudj segíteni, míg ha valakit eláraszt a sok munka, akkor is tudj a válláról levenni feladatokat, segíteni neki a termékeiddel és a szolgáltatásaiddal.

A háború művészete
A földi dolgot pedig, hogy közelivé, elérhető tedd más számára, amit úgy érez, hogy elérhetetlen. Ki kell számára is jelölni az utat, járhatóvá tenni azt, hogy elérje a céljait, ebben lehetnek útmutatói a te termékeid, vagy szolgáltatásaid. Mikor valaki így dolgozik azon, amit csinál, akkor sokkal tágasabb lesz a világ körötte és tevékenységével, aktivitásával sok mindent teremt. Életet hoz mások életébe is legyőzve a pesszimizmust, a tehetetlenséget, a tervnélküliséget, mindazt, ami egy vállalkozás halálát és a benne lévő emberek rossz sorsát előidézi.

A háború művészete
„A hadvezér: a bölcsesség, a megbízhatóság, az emberség, a bátorság és a szigorúság. „

Egy megfelelő vezető képes csak ezeket a célokat megvalósítani. Ehhez a vezetőnek megfelelő tudással kell rendelkeznie, ki kell tartani megbízhatóan a kitűzött célok mellett, ez a bátorsága, és hogy mer mindig újítani is. Azokkal, akik vele dolgoznak emberségesen bánik, de a feladatok megfelelő elvégzésénél szigorú.

A háború művészete
„A törvény: a katonai szabályok és a rend, a helyes úton való vezetés, valamint a szükségletekről való gondoskodás.”

Alapvető szabályokat kell szem előtt tartani a célok eléréséhez, mindig rendszeresen és fegyelmezetten kell végezni a kiszabott munkát. A rendszeresség csak az, ami kiszabott úton, a célok felé vezetve megtart minket. Ezért kell a hosszú távú stratégia, a küldetés, ami felé visz az utunk. Betartva ezeket nem fog gondot okozni a szükségletekről való gondoskodás.

„Ezt az öt (tényezőt) minden egyes hadvezérnek ismernie kell, s aki megértette ezeket, győzelmet arat, aki azonban nem értette meg, nem győzhet.”

Aki követi ezt az 5 alapvetést az eléri a céljait és győzelmet arat, aki azonban csak egyes elemeket használ fel belőle és csak taktikai úton – árcsökkentés, reklám, direkt értékesítés – igyekszik rövid távú előnyöket szerezni, az az úton, ami magasabbra vinné és többé teszi nem érhet célba.

0 megjegyzés:








Népszerű bejegyzések