Alapvető kampány elvek - a Háború művészete I.
Szun-ce
vagyis Ping-fa a Háború Művészete a
menedzser-képzésnek is egyik alaptankönyve lett. Az értelmezési lehetőségek
azonban nagyon szerteágazóak, pontosan ezért érdemes újból átnézni, átolvasni,
hogy ma éppen, hogyan hasznosíthatjuk Szun-ce tanításainak egyes pontjait. A
könyv az ütőképes hadsereg és hegemóniát biztosító háború elméletét dolgozza
ki, amit az üzleti életben a csapatépítés és a taktikai szintű kommunikáció, a
marketing és az időszakos kampányok nyelvére fordíthatunk le.
1. ALAPVETŐ ELVEK
„Az
út: el kell érnünk, hogy a nép ugyanúgy gondolkodjék, mint uralkodója, s
így képes legyen vele együtt meghalni, képes legyen vele együtt élni, anélkül,
hogy félelmet vagy kétséget ismerne.”
Az egyetértés kialakítása az mindig a
hossztávú stratégia, a PR része. Az út, a hosszú távú stratégia kialakítása
csakis rendszeres kommunikációval, történetépítéssel érhető el. Az út vége a meggyőzés, az értékesítés a félelmek
és kétségek eltávolítása.
„Az
ég: a homály
és a fény, a hideg és a hőség, a napszakok és évszakok.
A
föld: a távoli és a közeli, a járhatatlan és a járható, a tágas és a
szűk, a halál és az élet.„
A kettőségekben való gondolkodás, az
egyre távolabb kerül a mai kor emberétől, nincs egyértelmű jó és rossz,
nincsenek pontos bizonyosságok és nyilvánvaló hazugságok. A jelen létállapot
sokkal inkább halmazszerű. Egyben találod meg benne, az óriási információs
dömping közé rejtve a fényt és a homályt, a hideget és a hőséget. Az égi
dolgod, a te transzcendenciád, hogy napról napra és évszakról évszakra fényt
vigyél, rávilágíts dolgokra, megértesd másokkal mi az, amit teszel. Mikor
valaki fázik, vacog, mert rosszul mennek a dolgai, akkor tudj segíteni, míg ha
valakit eláraszt a sok munka, akkor is tudj a válláról levenni feladatokat,
segíteni neki a termékeiddel és a szolgáltatásaiddal.
A földi dolgot pedig, hogy közelivé,
elérhető tedd más számára, amit úgy érez, hogy elérhetetlen. Ki kell számára is
jelölni az utat, járhatóvá tenni azt, hogy elérje a céljait, ebben lehetnek
útmutatói a te termékeid, vagy szolgáltatásaid. Mikor valaki így dolgozik azon,
amit csinál, akkor sokkal tágasabb lesz a világ körötte és tevékenységével,
aktivitásával sok mindent teremt. Életet hoz mások életébe is legyőzve a
pesszimizmust, a tehetetlenséget, a tervnélküliséget, mindazt, ami egy
vállalkozás halálát és a benne lévő emberek rossz sorsát előidézi.
„A
hadvezér: a bölcsesség, a megbízhatóság, az emberség, a bátorság és a
szigorúság. „
Egy megfelelő vezető képes csak ezeket
a célokat megvalósítani. Ehhez a vezetőnek megfelelő tudással kell
rendelkeznie, ki kell tartani megbízhatóan a kitűzött célok mellett, ez a
bátorsága, és hogy mer mindig újítani is. Azokkal, akik vele dolgoznak
emberségesen bánik, de a feladatok megfelelő elvégzésénél szigorú.
„A
törvény: a katonai szabályok és a rend, a helyes úton való vezetés,
valamint a szükségletekről való gondoskodás.”
Alapvető szabályokat kell szem előtt
tartani a célok eléréséhez, mindig rendszeresen és fegyelmezetten kell végezni
a kiszabott munkát. A rendszeresség csak az, ami kiszabott úton, a célok felé
vezetve megtart minket. Ezért kell a hosszú távú stratégia, a küldetés, ami
felé visz az utunk. Betartva ezeket nem fog gondot okozni a szükségletekről
való gondoskodás.
„Ezt az öt (tényezőt) minden egyes hadvezérnek
ismernie kell, s aki megértette ezeket, győzelmet arat, aki azonban nem értette
meg, nem győzhet.”
Aki követi
ezt az 5 alapvetést az eléri a céljait és győzelmet arat, aki azonban csak
egyes elemeket használ fel belőle és csak taktikai úton – árcsökkentés, reklám,
direkt értékesítés – igyekszik rövid távú előnyöket szerezni, az az úton, ami
magasabbra vinné és többé teszi nem érhet célba.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése