Kövess:

szombat, május 2

Piaci pozíciók támadása, erőforrás hátrányból - Gorlicei áttörés

Gorlicei áttörés, fontos pozíciók elfoglalása a piacodon

 
A csatára Galícia tartományban, Gorlice helyiség mellett, 1915. május 2-5. között került sor. Gorlice ma Lengyelország déli részén fekszik, közel a szlovák-lengyel határhoz.

lövészárok
Amikor az első világháborúról kezdenek beszélni, akkor szinte mindenkinek ugyanazt a képet vésték a fejébe a történelem mesélői, ami rendre megjelenik a képzeletünkben. Végtelenül hosszú állóháború, ahol éveken keresztül alig változott a frontvonal, a katonák a lövészárkokban üldögéltek, ahonnan időnként rohamra indultak.

Sajnos a mai piacok számtalan szereplőjét szintén ilyen stratégia jellemez. Sokan beletörődnek a piaci helyzetükbe, s csak időként hajtanak végre kampányokat, ezzel is bizonyítva azok sikertelenségét. Azonban ez a stratégia, mindig csak a piacvezetőnek kedvez, aki kényelmesen, időnként blokkolva egy-egy kampányt lefölözi a hasznot előled. Azonban, amikor végre valaki úgy gondolja, hogy vannak olyan pozíciók a piacvezetők állásaiban is, amiket érdemes támadni a nagyobb haszon reményében és belevág egy ennek megfelelő kampányba, akkor folyamatos munkával komoly versenyelőnyöket érhet el és növelheti bevételeit. Ezekre az akciókra a májustól, augusztus végéig tartó nyári időszak mindig alkalmas, mert picit mindenki belenyugszik abba, hogy itt a nyár, a meleg és ezzel kell foglalkozni, nem az üzlettel. Így, aki ilyenkor tenni akar, az őszre már komoly előnyökkel fordulhat neki az évzárásnak.

Az első világháború még egy éve sem tartott, amikor 1915 tavaszára a központi hatalmakat már a végső vereség fenyegette. Nyugaton a franciák megállították a német támadásokat, Lengyelországban, pedig az oroszok óriási erőkkel fenyegették a Német Birodalmat. Mindezek mellett a Monarchia óriási veszteségeket szenvedett el, amikor a keleti front déli szakaszán 1915. március 22-én féléves küzdelem után át kellett engednie Przemysl erődjét is az oroszoknak. A veszteség, azonban azért annyi előnnyel járt, hogy a Monarchia ellentámadásait nem az oroszok számára kedvező terepen kellett indítsa. Gorlice így kiváló terepet jelentett ahhoz, hogy akár kisebb erőforrásokkal is lehessen, egy jól megtervezett hadművelettel jelentősebb előnyöket elérni.
   
Német parancsnokság Gorlicénél
A Gorlicénél harcoló feleknél sem beszélhetünk azonos feltételekről, mint a piacvezetők és az őket támadók esetében sem, az egyik oldalon August von Mackensen tábornok vezette osztrák – német - magyar csapatok álltak, míg velük szemben a Radko Dimitriev tábornok vezette orosz cári csapatok sorakoztak fel. Az erőviszonyokat jól szemléltetik a számok, az oroszok 357 ezer fővel képviseltették magukat, míg az osztrák – német - magyar haderő összlétszáma 191 ezer volt. A nálad kétszer nagyobb céggel szembeszállni, akinek a kommunikációra valószínűleg háromszor annyi pénze van, mondhatod, hogy őrültség. Nézzük meg, mit tanulhatunk ehhez, a gorlicei áttörésből!

 

A csata kidolgozásának lépései


Az egész hadművelet nem tartott tovább 3 napnál, viszont ezalatt rengeteg fontos esemény zajlott le. Egy jól megtervezett hadművelet, kampány is pontosan tartalmaz minden fontos lépést és az elérni kívánt eredményeket is, ahhoz, hogy a taktikát megfelelően végre tudd hajtani. Az nem terv, s nem kell hozzá hadvezér sem, hogy féláron eladunk háromszor annyit, s így, ha mondjuk kiemelkedő 30%-os árréssel dolgozol, akkor háromszor annyi munkával és sok stresszel értékesítesz annyit, mintha okosan növelted volna az adott időszakban a felével az értékesítésed. Ezekben a „féláras” kampányokban előbb utóbb elfáradsz, s amikor kimerülsz a versenytársaid könnyebben és nagyobb árréssel tudnak értékesíteni majd. Sőt a jobb vevőket, akik nemcsak az ár miatt vásárolnak is ők fogják megszerezni. 

A kampány előkészítés – támadás május 2-án


 a keleti frontvonal az I. világháborúban
A terv szerint az offenzívát a német főerők kezdeményezték, ezt a balszárny biztosította, mialatt a jobbszárny feladata Przemysl visszafoglalása volt. A támadást, május 2-án reggel hat órától négyórás tüzérségi előkészítés vezette be, a 11. hadsereg áttörési szakaszán 700 löveg és aknavető lőtt szakadatlanul az orosz állásokra.

Egy kampány nem a semmiből születik, hanem a folyamatos előkészítés eredményeként tudsz csak igazán kampányolni. A folyamatos PR munkád, a történetépítést követő tartalomszolgáltatás, amivel sok információt átadsz, amivel sok értékes tudást megosztasz, ez készíti elő a marketingedet. A marketingben  folyamatosan előkészíted a piacra lépést és csak ezután következhet a nagyon törékeny reklám, a tüzérségi sortüzek, ami az értékesítés előfutára. Amennyiben azonnal rohamra indulsz, leviszed az árakat és meghirdeted, olyan mintha kézifegyverekkel futnál bele egy ágyúsortűzbe, lehet, hogy túléled, de azért nem lesz kellemes. Ezt a taktikát hagyd az ellenfeleidre, s amikor látod, hogy kifáradtak, akkor jöhet a te valódi sortüzed, a jól felépített kampányod.

A német és az osztrák-magyar gyalogság tíz órakor indult rohamra. Gorlice mellett sikerült áttörést elérni, elsöpörve a gyalogsági fölény révén az orosz állásokat. Még aznap estére az áttörés a Małastów és Gromnik közötti 40 km-es szakaszon az orosz első állás mélységéig mindenütt sikerrel járt. Ugye látod az időintervallumokat, az értékesítés temporalitását. A gondos előkészítés után, egy majd 8 órás rohammal sikerül eredményeket elérni, amiben minden csapattest összehangoltan részt vett. Gondold meg mi lett volna, ha a hetedik órában abbahagyják a rohamot. Mennyi felesleges áldozat lett volna eredmények nélkül! A jól megtervezett munka ellenére is, a csata első szakaszában csak részeredményeket sikerült elérni. Még ha mindenki pontosan ismeri is a cégedben a kampány forgatókönyvet és pontosan megtanulta az értékesítési mondatokat, akkor sem jönnek azonnal az eredmények. Sose feledd a döntő és átütő eredmények a kampányod végén lesznek.

A kitűzött piaci pozíció megszerzése - május 3. Przemyśl elfoglalása


Przemyśl elfoglalása
Igen sok vérbe került, míg végre május 3-án német segítséggel sikerült Przemyślt visszafoglalni és ezzel az arcvonal jelentékeny részét a San folyón túlra szorítani. Igaz, hogy az orosz veszteség még nagyobb volt. Nyikolaj Ivanov négy serege május havában 412 000 halottat, sebesültet és foglyot vesztett. Viszont veszteségeit pótolni tudta, mert 15 hadosztálynyi erősítést kapott.

A kampányod egy terméket, egy szolgáltatást kíván értékesíteni, amiből mindig lesznek, vagy azonosak, vagy helyettesítő termékek a piacodon. Jól kell kalkulálnod az adott termék kampányszerű értékesítésével, a többiek hasonló termékeinek a rovására. Határozd meg a célcsoportot, akit ez a termék érdekelhet, s határozd meg, hogy miért tudod döntésre sarkallni őket most. Nyilván a sok árakciós kampány csupán másolat, csak az állóháborút, a változatlan viszonyokat fogja megerősíteni. S jól kell felmérned az erőforrásaidat, a taktikádat, ha tudod, hogy az ellenfeled erőforrásai esetleg lehetővé tesznek nagyobb kedvezményt is, jóval több csatornán folyó kommunikációt, nehogy a konkurensek marketingjét erősítsd a kampányoddal. Egy adott termék forgalmának a visszaesésére, amit te éppen promótálsz, biztos, hogy reagálni fognak az ellenfelek.

A 15 hadosztálynyi utánpótlás segítségével az oroszok újabb viszonylag nagy harcértékű sereggel állhattak fel. Ivanov még Przemyśl elvesztése után is bizakodott abban, hogy a monarchia seregeit Lemberg előtt megállíthatja. Ezért, hogy biztosítsa az áttörés megállítását jól felkészült Lemberg védelmére. Az Ivanov vezette sereg két szárnya nem hátrált, hanem szilárdan tartotta magát: nyugaton a San alsó folyása mentén, ahol a főherceg serege hasztalan kísérelte meg az átkelést, és keleten a Dnyeszter és a Prut között is. Az oroszok mindkét területen jól felkészültek a védelemre. Volt rá idejük, mert a Monarchiának és a Német Birodalomnak pótolnia kellett veszteségeket és az elvesztett hadianyagot.

Amennyiben a konkurenciád elég felkészült, akkor a marketing tervében mindig lesz forgatókönyv a versenytársak ismert akcióinak a blokkolására. Az árakció a legkiismerhetőbb, így a legkönnyebben blokkolható. Ezért fontos, hogy a kampányod sikerességéhez, kell tartalékokkal rendelkezned, amivel még időben növelheted annak intenzitását és a reklám kiadásokat. A reklám ugyanis, mivel nem stratégia a kommunikációd legtörékenyebb része. Pusztán reklámokkal, ezért nem érdemes kampányba fognod.

Egy kampány zárása - május 4. az áttörés vége


magyar hadsereg a keleti fronton
Május 4-én az orosz második védőöv, és a 15–20 km mélységben erődített védelmi állások illetve, harmadik állás elfoglalásával az áttörés befejeződött. A győzelmet hivatalosan az osztrák-magyar és német csapatok érték el, viszont ezért, hatalmas veszteségekkel fizettek.

Egy kampány eredményei, lehet elsőre csak a hosszú távú stratégiád alapozzák meg. Egy kampány sohasem haszontalan, még ha vannak veszteségeid is közben. Egy kampány viszont csakis akkor lehet az üzleti életben sikeres, ha utána folytatod a folyamatos kommunikációs munkát. Amennyiben megragadsz egy kampány után a kedvezmények és ajándék osztogatás szintjén, akkor viszont csak a „lövészárkot” építed tovább. Számos cégnél látni, hogy a kommunikációja megáll a termékjellemzők és az árakciók ismételgetésének szintjén. S ez a kommunikáció, akkor olyan lesz, mint a legyek ellen bevetett harcigáz. Idővel a legyek, a bogarak hozzászoknak a mérgekhez és mindig újabb és erősebb dózisra van szükséged ahhoz, hogy valamilyen eredményt elérj. Ezért fontos, hogy mindig értékeld a kampányod eredményeit és csakis ezek alapján, hosszú és pontos előkészítéssel vágj bele a következőbe.

 

Milyen módon mérd a taktikai sikereket? – A csata következményei


I. világháborús fotók
A háromnapos offenzíva után a cári csapatok elvesztették a reményét annak, hogy a Monarchiát gyorsan békekötésre kényszerítik. Ráadásul az áttörés sikerén felbuzdulva, június 17-én – egy újabb, gorlicei méretű veszteségeket okozó frontáttörés után – Nyikolajevics főherceg egész Lengyelországot ki kellett, hogy ürítse. A két szövetséges a győzelem révén fellélegezhetett, az orosz veszély messze került központi területeitől.

A konkrét eredmények mindig a vevőknél elért kommunikációs pozíciók. Amennyiben sikerül a vásárlók fejében elérned, hogy valamilyen formában emlékezzenek a kampány üzenetedre, és azt hozzád kössék, akkor a stratégiád kibontásában újabb eredményeket értél el. Az árbevétel növekedés egy kampányban, csak arra jó, hogy levegőhöz juss. Mivel azonban a jól kivitelezett kampánnyal piaci pozíciókat, új vevőket szerezhetsz egy terméknél, vagy termékcsoportnál, ezért a folyamatos kommunikációval egy újabb kampányban még jobb eredményeid születhetnek majd. Sose feledd a kampányok mindig csak taktikai elemek, amelyek közelebb visznek a stratégiád megvalósításához. A kampányban elért eredményeket mindig így értékeld és ne csupán a bevétel, vagy a profit mértékében, mert akkor kérész életűek lesznek a sikereid.

0 megjegyzés:








Népszerű bejegyzések