Tarts mindenkit jó formában - A háború művészete IV.
4. A JÓ FORMA
Ahhoz, hogy jól tud megvalósítani a taktikai célkitűzéseid, mindig a megfelelő formában kell lenned neked is, mint vezetőnek és ugyanilyen formában kell tartani az embereidet is. Mindig olyan feladatokat kell, hogy végezzetek ehhez, ami valóban képességeitek legjavát mozgatja meg, amint hagyod, hogy minden rutinból működjön, a fásultság jelei mutatkoznak rajtatok. A fásultság, a megrögzöttség távol tartja a sikert, pedig mindig a siker az, ami előrevisz, s jó formában tart. Ezért van igazából szükséged a kampányaidra, hogy újból és újból jó formába kerüljön mindenki, akivel együtt dolgozol. Amennyiben hagyod, hogy változatlan impulzusok és kihívások nélkül tegyék nap, mint nap az embereid, amit szoktak és nem sarkallod őket arra, hogy növeljék a tudásuk és gyakorolják be újra és újra a taktikai elemeket, akkor a jó forma nem lesz a sajátjuk, amik sikerre vinnék őket és a szervezeted is.
„A legyőzhetetlenség rajtunk múlik, de a
legyőzhetőség az ellenségen. Ezért mondják, hogy a győzelem feltételeit
megismerhetjük, de valóban győzelmet aratni nem mindig tudunk.”
A siker és
győzelmek alapja a jó forma. Az, aki jó formában van, mindig fejleszti magát és
folyamatosan gyakorol, azt érje bármi baj legyőzhetetlen. A konkurensek, a
versenytársaid, ha kevesebb időt és energiát fordítanak a fejlődésre, a
gyakorlásra, akkor mindig legyőzhetőek lesznek. A győzelemre való képességed a
folyamatos tudás és tanulni vágyás, a gyakorlás persze nem jelenti, hogy mindig
győzelmet aratunk, de mindig meg lesz az esélyünk a győzelemre, míg ezek nélkül
a legyőzhetőség lesz az osztályrészünk.
„A legyőzhetetlenség: védekezés. A győzni tudás:
támadás. A védekezés azt jelenti, hogy még hiányzik valami; a támadás, pedig
azt, hogy minden bőségben van.”
Aki az élen jár, aki folyamatosan kommunikációban van, annak elég az ellenfelek
támadásait blokkolni, mert ő valódi véleményformáló az adott piacon. Ő a
véleményformáló, mert ő foglalta el a legfontosabb pozíciókat az emberek
gondolatai, az adott dologról alkotott vélekedései között. Annak, aki győzni
akar egy ilyen erős pozíció felett, ami jól védhető, jóval több tudással kell
rendelkeznie a támadáshoz. Amikor védeni kell egy piaci pozíciót, mert sikerül megtámadni
– akár árral, akár minőséggel, akár helyettesítő termékkel – akkor az azt
jelenti, hogy nem gondoltál mindenre és nem dolgoztál ki forgatókönyvet minden
eshetőségre. Azonban, aki mer támadást intézni az a versenytárs biztos, hogy
pontosan tervezett és jól átgondolta milyen taktikai lépéseket kell tennie. Így
ő tudás, tervezési és kivitelezési előnybe kerül, ezért kell mindig előre
menni, folyamatosan szemelőtt maradni, hogy ne biztosíts támadási felületet.
„Aki a győzelem feltételeiből nem lát többet, mint
amit az egyszerű emberek is tudnak, az nem a legjobb a jók között. Még ha győz
is egy csatában, s az egész égalatti jónak mondja, akkor sem a legjobb a jók
között.”
Ne nagyon
egyszerű sémákra építsd a kampányaidat és ne szimpla eredményeket várj el
tőlük. Az, hogy valamiből mennyit értékesítesz, hány darabot, milyen összegben,
olyan egyszerű feltétel, amit mindenki lát, így nem tudsz olyan jó lenni, aki
valóban átlátja a piaci folyamatokat és valóban hatással tud lenni rájuk. Ilyenkor inkább csak véletlenek, általános
piaci folyamatok segítenek, vagy gátolnak az előrejutásban. Sohasem lesz igazán
jó formában az a szervezet, amelyik ilyen szimpla előfeltevések és az ehhez
kapcsolódó rutin alapján dolgozik.
„A régi időkben azok, akikről azt mondták, hogy
értenek a harchoz, mindig könnyű győzelemmel győztek. Azoknak győzelme tehát,
akik igazán értettek a harchoz, nem szerzett hírnevet és nem ismert
hőstetteket.”
Az, aki
valóban megfelelő tudással rendelkezik, amit folyamatosan karbantart és begyakorolja
az ehhez szükséges taktikai elemeket, az egyszerűen és stressztől mentesen
halad előre. A tudás nem jelent erőlködést, hanem könnyedséget és
magabiztosságot ad.
„Aki nem követ el hibát, annak vállalkozásai mindig
győzelemhez vezetnek, s olyanok fölött aratja győzelmét, akik már eleve
vereséget szenvedtek.”
A tudás, a
tervezés pontosságra szoktat, így kevesebb hibát véthetsz. A folyamatosság
kitartóvá és rugalmassá tesz. Másokkal közösen dolgozva, ha hagyod, hogy csupán
vélekedések és nem biztos tudás alkosson közös döntéseket, akkor olyanokhoz
csatlakozol, akikben a vereség csírái húzódnak. Olyan piacokon, ahol nem a
tudás és képességek a meghatározó, hanem más jellegű kapcsolatok, ott habár
diktatórikusan kialakítható a győzelem látszata, a megfelelő tudás és gyakorlat
nélkül mindenki számára veszteséget okoznak ezek a piaci szereplők.
„Ezért győzelmet aratni az a hadsereg fog, amelyik
először győz és csak azután keresi a harcot; vereség pedig arra a hadseregre
vár, amelyik először harcol és csak azután keresi a győzelmet.”
Azok, akik
terveznek és gyakorolnak, ők pontosan tudják, mit kell tenni a győzelemért.
Azok, akik a folyamatosság miatt egyre pontosabbá teszik az ügymenetet, az
értékesítést, tudják kiket szólítsanak meg üzeneteikkel, kikkel osszák meg a
tudásuk, s milyen helyzetekben, milyen ügyfelekkel, milyen tárgyaláson van
esély a győzelemre. Míg azok, akik csak végzik a munkájukat és a
tapasztalatokra, mint emlékezetre hagyatkoznak, azok mindig csak próbálkoznak és
így csak reménykednek a győzelemben.
„A terület hozza létre a távolságot, a távolság hozza
létre a mennyiséget, a mennyiség hozza létre a számot, a szám hozza létre a
súlyt, a súly hozza létre a győzelmet.”
Pontosan
megfelelő sorrendben kell felépítened az értékesítésig vezető kommunikációs
útvonalat. A PR, a saját történeted építése az, ami távlatot teremt, a
marketing hozza létre azt elért vevő mennyiséget, amiből azok a számok
születnek, amik a sikeres értékesítést jelentik. Ezek együttesen a megfelelő
sorrendben jól kidolgozva és folyamatosan használva megfelelő súlyt adnak,
annak, amit teszel, így mindig jó formában és sikeres leszel.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése